• נטע לוי

אכילה מודעת - איך עושים את זה?

כשאני מדברת עם המתאמנים שלי על אורח חיים בריא אני שומעת שהרוב המוחלט יודע טוב מאוד מה "מותר" ומה "אסור" לאכול. הם אפילו יכולים ללמד אחרים. אילו היו מיישמים רק חלק מהידע שלהם, סביר להניח שהיו מסתדרים בלעדי.

אורח חיים בריא מתחלק למספר תחומים, ביניהם בריאות פיזית הכוללת בתוכה תזונה ופעילות גופנית. הפעם, במאמר הזה אתייחס לנושא התזונה.

ראשית, יש להתבונן בדפוסי ההתנהגות באופן אובייקטיבי. מה הייתי רואה במסך אילו מצלמה של האח הגדול היתה מסריטה אותי כשאני אוכלת?

חשוב לשים לב לפרטים הבאים:


איך אני אוכלת? חשוב לזכור לאכול לאט. לנגוס ביסים קטנים, לשלב נשימה מודעת ולאכול בצורה מסודרת ומאורגנת.

כמה אני אוכלת? יש להגדיר מראש את הכמות הרצויה ולהימנע מ"סיבוב נוסף". הצלחת היא הגבול.

איפה אני אוכלת? לאכול במקומות ראויים. לכבד את המקום ואת הזמן. את האוכל ואת הגוף שלנו.

מתי אני אוכלת? להקפיד לאכול בשעות קבועות פחות או יותר ולכל המאוחר עד 3 שעות לפני השינה.

בכל תהליך ישנם התחלה, אמצע וסוף. כדי לצאת לדרך, יש לארוז תיק ולתכנן את המסלול. חשוב לבחור בדרך הנכונה. מסע של אלפי ק"מ מתחיל בצעד אחד קטן. התחילו בהתבוננות. היו מודעים. הדברים יקרו באופן טבעי.

© נטע לוי | אימון משפחתי להתפתחות וצמיחה